Met ingang van 1 januari 2022 is een wijziging van kracht geworden in de Wet basisregistratie personen (BRP). Gemeenten zijn vanaf deze datum verplicht om alle mensen die rechtmatig in Nederland verblijven en geen woonadres hebben in te schrijven in de BRP op een briefadres.
In de praktijk blijkt echter dat hier door sommige gemeenten een waar ontmoedigingsbeleid wordt gevoerd. De aanvraag wordt vaak bemoeilijkt door het stellen van aanvullende “voorwaarden” en regels die soms geen enkele wettelijke basis hebben.
Briefadres Informatie heeft zich als doel gesteld burgers te ondersteunen en te begeleiden bij deze (steeds vaker moeizame) aanvraagprocedure.
Vanuit de behoefte om kennis te delen en onze krachten te bundelen is Briefadres Informatie® ontstaan.
Wij vinden dat er in Nederland ook plaats moet zijn voor alternatieve woonvormen en deze juist aangemoedigd moeten worden en het vergemakkelijkt moet worden een briefadres aan te vragen.
Hiervoor verzorgen en begeleiden wij het gehele traject van A tot Z!
Vanwege onze zeer goede contacten bij overheid en het sociale domein zijn wij de expert m.b.t. alternatieve woonvormen en briefadressen.
Onze juristen zijn echte experts op het gebied van de Wet BRP en natuurlijk het thema briefadres.
Wij kennen de valkuilen als geen ander en formuleren jouw aanvraag op de juiste wijze.
Wij bewaken tijdens dit proces de gehele administratieve voortgang zodat belangrijke termijnen worden ingehouden en jij snel over een briefadres kunt beschikken.
Briefadres afgewezen?
Ook tijdens een eventuele bezwaarprocedure staan wij je terzijde en ondersteunen u bij het opstellen van een bezwaarschrift.
Juridische hulp nodig?
Wil jij een briefadres aanvragen maar wil je problemen met de formulering voorkomen?
Schakel dan de hulp in van onze ervaren juristen!
Voorkom veelgemaakte fouten en laat je professioneel begeleiden!
Wil je gebruik maken van deze ondersteuning?
Neem contact met ons op!
Wij zijn 24/7 bereikbaar.
Martin Bazuin
info@briefadres-informatie.nl
Let's connect on LinkedIn!